keskiviikko 19. helmikuuta 2014

joskus unelmat on ihan pakko toteuttaa

On unelmia ja sitten on unelmia. Toivottavasti jokaisella ihmisellä on unelmia. Kaikkia unelmia ei kuitenkaan voi eikä ole tarkoituskaan toteuttaa. Mutta tietyt unelmat ovat niitä, joiden vuoksi on valmis tekemään paljon, erittäin paljon. Ja juuri nyt on aika toteuttaa yksi unelma.

olen ehkä vanhanaikainen, mutta pienestä asti unelmani on ollut sama. Halusin naimisiin, oman talon ja ennen kaikkea perheen, omia lapsia. Melkein vaivautuneena tai ainakin pakahtumaisillani onnesta voin todeta, että olen saanut ne kaikki. Sanoin jo vähän päälle 10-vuotiaana mummille, että ei se rikkaus mutta se rakkaus. Niinpä. Pitkälti olen edelleen samaa mieltä. Tosin elämä on opettanut, että se raha, jos sitä on edes se tarvittava, niin helpottaa elämää varsin paljon. Kun sitä on pakko olla tiettyihin asioihin. Joten se vain on pakko hyväksyä, että se sanelee myös tietyt ehdot.

Kun minulla nyt on se perhe ja lapsiakin kolme, tunnen että elän juuri sitä elämää josta haaveilin. Enkä totta tosiaan ole pettynyt, tämä on käsi sydämellä vielä ihanampaa kuin kuvittelin. Ihan tosi! Tietyn turvan antaa tietysti se, että on vakituinen työ, vieläpä unelmaduuni, johon palata äitiysloman jälkeen. Mutta kiirettä minulla ei ole töihin. Sillä kotiäitiys on elämäni lottovoitto, se suurin unelmaduuni. Eikä todellakaan mikään työ. Korvissani särähtää, kun joku edes leikillään kutsuu lapsiaan työnantajiksi. Minä olen lomalla ja vieläpä elämäni parhaalla sellaisella. Ja totuuden nimissä, ei ole vielä kertaakaan tullut mieleen kaivata jotain muuta tai ottaa lomaa perheestä. Ehkä joskus kauppareissun ajaksi, mutta ei edes päiväksi. Kaikki on niin paljon hauskempaa yhdessä lasten kanssa.

Takaisin siis unelmaani. Olla mahollisimman pitkään kotona näiden lasten kanssa. Mulle oli hiipimässä jo paniikki, että ihan tosi nämä lapset kasvavat niin nopeasti että töihin on pian palattava. En haluu, en haluu!!!! Ja tässä paras, olemme päätyneet siihen että olen kotona siihen asti kun kaksoset ovat kaksi vuotta, eli syksyyn 2015. Jessss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Se tarkoittaa taloudellisesti ammottavaa koloa ja tiukkaa linjaa, mutta siitä huolimatta se puuttuva viisi tonnia on niin pieni summa, että se on kaivettava jostain jotta tämä unelma on mahdollista toteuttaa.

Joskus on tehtävä, vaikka onkin järki-ihminen, niin kuin sydän käskee. Olo on nyt helpottunut, rauhallinen ja vielä entistä onnellisempi. Ei mitään hätää minnekään, voi vain nauttia sillä tätä elämää jatkuu vielä puolet pidempään.

Ja tässä nämä äidin kullat, syy siihen miksi unelma on pakko toteuttaa <3

Näissä tunnelmissa, <3






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti